Vstáváme do deště. Balíme mokrý stany, bereme nepromoky a
valíme na čáru. Cestou Bonnyesovi dochází benzín, tak přelejvá z kanystru. Na
čáře je drobet zmatek: polskej celník nás pošle k bráně č. 8, kde ale
nikdo neoperuje. To ale zjišťujeme cca po půl hodině čekání. Potom to zkoušíme
v pruhu pro vozidla EU, která do tý doby fungovala celkem svižně.
S naším příjezdem přestává. Další půlhodina v prdeli, ale nakonec, po
tradiční otázce na přítomnost drog v přepravě, jsme vpuštěni na Běloruskou
stranu. A tady začíná ouřední šiml řehtat na plno. Celnice nás posílá pro
pojištění – 15 minut včetně vyplnění migrační karty. 20 minut pauza. „Vremenyj
voz“ – co to je, nevim, ale půlhodina v trapu. Další pauza, další lejstra,
další čekání. „Tůto odevzdat, tůto neztratit, alkohol vezete?“ Jo, si piš. Máme
igelit od Štěpána. Chceš ochutnat? Pohledná celnice s díky a úsměvem
odmítá a radši se zajímá o VINko našich mopedů. Ještě chvíle čekání a už jsme –
po krásnejch 4 hodinách – v Bělorusku. Pořád chčije. V Brestu bereme
ropu a taháme rozumy z místního mužika, co žil šest let v Olomouci.
Cesta Běloruskem je celkem stereotypní, země je placatá,
všude samá rovná silnice, zatáčku potkáš sporadicky.
O zábavu na následující dny se nám stará Lachtan tím, že
na zatraceně kluzkým asfaltu skládá mašinu a zatraceně neplavno jí posílá do
bezpečnostní zóny vedle silnice. Lachtan je jako zázrakem neponičenej, o to hůř
je na tom jeho fichtl. Spásu nacházíme po hodinovým bloudění po městě
Kalinkaviči – mužik Saša, motorkář tělem i duší, nám nabídne pomoc. Sehnal
bydlení, pomohl svařit Lachatnovo kozí dech a ustájil naše stroje. Za to
všechno si řekl pouhopouhou jednu korunu českou.
Já a Fox jdeme bydlet a sušit věci, Lachtan
s Bonnyesem dávají dohromady padlou mašinu. Do bivaku se dostávají asi ve
dvě ráno.
A propos – za jeden dolar dostanete cca 10.000 lokálních
peněz. Za $100 milionářem snadno a rychle.
Žádné komentáře:
Okomentovat